Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Softskills – ήπιες δεξιότητες, η σημασία τους στην επιτυχημένη λειτουργία της επιχείρησης.

collage illustration neooo

Εξηγούμε τις ήπιες δεξιότητες και κάνουμε αναφορά στην ανάπτυξη και τη βελτίωσή τους.

Τα τεχνολογικά μέσα είναι υψίστης σημασίας για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων καθώς συμβάλλουν στην ολοκλήρωση των διαδικασιών σε μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με παλαιότερα. Είναι κοινά αποδεκτό, λοιπόν, ότι η τεχνολογία έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί ήταν, είναι και θα είναι μια δραστηριότητα που στηρίζεται στον άνθρωπο και στις δεξιότητές του. Επομένως, οι ανθρώπινες δεξιότητες, και πιο συγκεκριμένα οι ήπιες δεξιότητες (soft skills), είναι ζωτικής σημασίας για όποιον θέλει να έχει μια επιτυχημένη πορεία και μια συνεχώς εξελισσόμενη καριέρα.

Τι εννοούμε όταν λέμε όμως ήπιες δεξιότητες και ποιες είναι αυτές;

Αν θα δίναμε έναν ορισμό θα λέγαμε ότι είναι η ικανότητα επικοινωνίας, συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων καθώς και διαχείρισης χρόνου, η οποία ενδυναμώνει την σχέση μεταξύ των εργαζομένων και την αποτελεσματικότητά τους στην εργασία τους, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον πελάτη.

Ας δούμε πιο αναλυτικά κάποιες από αυτές και πώς μπορούν να αναπτυχθούν ή να βελτιωθούν από τους ανθρώπους που απαρτίζουν τις επιχειρήσεις.

Επικοινωνία

Πρόκειται ίσως για την πιο σημαντική δεξιότητα που θα πρέπει να υπάρχει στο οικοσύστημα μιας επιχείρησης. Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι η ικανότητα μέσω της οποίας διατυπώνονται με σαφήνεια οι ιδέες και οι απόψεις, ώστε να μπορούν να γίνουν κατανοητές από όλους για να υλοποιηθούν με τρόπο που θα φέρει όφελος στην επιχείρηση. Η αποτελεσματική επικοινωνία βοηθάει στο να αποφευχθούν δυσκολίες στην εξυπηρέτηση του πελάτη, αφού γίνεται γρήγορα κατανοητό το πρόβλημά του ή η επιθυμία του. Έτσι δίνεται η λύση που αναζητά, κάτι που έχει μεγάλη αξία για τον ίδιο και χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης.

comunication 1
Communication skills

Συνεργασία

Μια επιχείρηση η οποία στο έμψυχο δυναμικό της διαθέτει είτε πολλούς είτε λίγους ανθρώπους πρέπει να έχει ως κανόνα την συνεργασία μεταξύ τους για την επίτευξη κοινών στόχων. Συνεργασία είναι η ικανότητα κατανόησης διαφορετικών προοπτικών, ο σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις και η επιθυμία εύρεσης κοινού εδάφους που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της δραστηριότητας. Η συνεργασία είναι απαραίτητη για την συγκρότηση αποτελεσματικών ομάδων οι οποίες θα μπορούν να συνεργαστούν για να πέτυχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Επίλυση προβλημάτων

Είναι η ικανότητα η οποία πολλές φορές λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε η έκβαση να είναι πάντα καλή. Στόχος είναι ο εντοπισμός του προβλήματος, η ανάλυσή του και η ανάπτυξη αποτελεσματικών προτάσεων και λύσεων. Φυσικά τα προβλήματα δεν μπορούν να αποφευχθούν, είναι όμως κρίσιμος και σημαντικός ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται. Μια επαγγελματική αντιμετώπιση η οποία θα έχει και μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση σίγουρα θα επιφέρει εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση.

Η Επίλυση προβλημάτων, λοιπόν, είναι η ικανότητα να μπορεί κάποιος να σκεφτεί δημιουργικά και έξω από το κουτί θα λέγαμε, δίνοντας λύσεις οι οποίες ανεβάζουν την εξυπηρέτηση του πελάτη σε υψηλό επίπεδο. Η παρούσα δεξιότητα είναι απαραίτητη για άτομα που επιθυμούν να κάνουν την διαφορά στους επαγγελματικούς τους χώρους, εντοπίζοντας ευκαιρίες για βελτίωση και εφαρμόζοντας καινοτόμες λύσεις.

Διαχείριση χρόνου

Κάθε επιχείρηση και κάθε οργανισμός θέτει υψηλούς στόχους όπως είναι η αύξηση πελατολογίου, η αύξηση των πωλήσεων και πολλά άλλα. Όλα αυτά δημιουργούν μια καθημερινότητα που κινείται με γοργούς ρυθμούς και πολλές φορές είναι πιεστική. Εδώ λοιπόν έρχεται η ικανότητα της σωστής διαχείρισης του χρόνου. Είναι η δεξιότητα της ιεράρχησης των εργασιών, της αποτελεσματικής διαχείρισης των προθεσμιών και γενικότερα η εξισορρόπηση των ανταγωνιστικών απαιτήσεων σε χρόνο και πόρους. Οι εργαζόμενοι που καλούνται να αντιμετωπίσουν μεγάλο φόρτο εργασίας και ποικιλία αρμοδιοτήτων θα πρέπει, απαραίτητα, να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τους χρόνους τους ώστε να μπορούν να σταθούν σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

time management skills
Time management skills

Ενσυναίσθηση

Η ενσυναίσθηση είναι να μπορεί κάποιος να μπει στην θέση ενός άλλου και να κατανοήσει μια κατάσταση που βιώνει εκείνη την στιγμή ή να κατανοήσει την ανάγκη του. Στην καθημερινότητα μιας επιχείρησης η ενσυναίσθηση είναι ουσιώδης για την επιτυχία, διότι διαμορφώνει την ικανότητα κατανόησης και αντίληψης των αναγκών των πελατών αλλά και των αναγκών μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού της. Μέσω αυτής δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης διότι οι επιχειρήσεις προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους στις προσδοκίες των πελατών ενισχύοντας έτσι την εμπειρία τους καθώς επίσης καλλιεργούν ένα υγειές εργασιακό περιβάλλον.

Έρευνες έχουν δείξει ότι μεγάλο ποσοστό των hr manager εκτιμούν περισσότερο τις ήπιες δεξιότητες ή αλλιώς soft skills σε σχέση με τις τεχνικές δεξιότητες ή αλλιώς hard skills. Η εξυπηρέτηση των πελατών είναι υψίστης σημασίας και για να γίνει αποτελεσματικά θα πρέπει οι άνθρωποι που είναι στην πρώτη γραμμή να έχουν ανεπτυγμένα soft skills και να εκπαιδεύονται συνεχώς με στόχο την ανάπτυξη τους.

Τα soft skills προσδίδουν αξία στους εργαζομένους και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών. Παίζουν, επίσης, κρίσιμο ρόλο στην προοπτική επαγγελματικής εξέλιξης μέσα στην επιχείρηση.

Ακολουθούν κάποια tips για την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων.

  1. Ανατροφοδότηση

Είναι απαραίτητη για την γενικότερη βελτίωση. Μπορείτε να ζητάτε τακτικά από τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεστε την άποψή τους ώστε να μπορέσετε να εντοπίσετε τα σημεία τα οποία πιθανόν θέλουν βελτίωση αλλά και τα σημεία στα οποία είστε πιο δυνατοί.

  • Ενεργητική ακρόαση

Είναι να δίνετε την προσοχή σας στον άνθρωπο που μιλάει με σκοπό να κατανοήσετε πλήρως την ανάγκη του. Εστιάστε στα λόγια του, διατηρήστε οπτική επαφή και συνοψίστε τα βασικά σημεία για να δείξετε κατανόηση.

  • Χτίστε σχέσεις

Αναπτύξτε εμπιστοσύνη μέσω της συνεπούς συμπεριφοράς, της αξιοπιστίας και της αυθεντικότητας. Τηρήστε τις δεσμεύσεις σας.

  • Διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων

Αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων και αντιμετώπιση κρίσεων μέσω της διαπραγμάτευσης, του συμβιβασμού ή της διαμεσολάβησης. Κατανοήστε τις διαφορετικές προοπτικές και βρείτε λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες όλων.

Οι ήπιες δεξιότητες είναι σημαντικές για την επιτυχία μιας επιχείρησης, επιτρέπουν στους ανθρώπους να αλληλοεπιδρούν αποτελεσματικά, να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες, να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις, να επιλύουν προβλήματα, να επικοινωνούν, να συνεργάζονται αποτελεσματικά και πολλά άλλα.

Με απλά λόγια το κλειδί για την επιτυχία είναι να γίνεται χρήση της ανθρώπινης υπόστασης και των ικανοτήτων που όλοι έχουμε, άλλοι ανεπτυγμένες αρκετά και άλλοι λιγότερο. Το σίγουρο είναι ότι αν υπάρχει η διάθεση όλοι μπορούμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *